bagfacaden_visual

Bag Facaden

Bag Facaden

Bag Facaden

Der er en udbredt opfattelse af, at man ikke kan få unge til at engagere sig i regionale projekter. I Bag Facaden lod det sig gøre at tiltrække unge.

USKIK er en ungeindsats, som har fokus på at få unge og kulturinstitutioner til at samskabe nye kulturprojekter. Idéen er, at udnytte allerede eksisterende kulturelle rammer for at skabe øgede muligheder for de unge for at udvikle sig. Bag Facaden var det første større samskabelsesprojekt i USKIK.

Jeg fik et hold unge fra USKIK, som var i gang med et samskabelsesprojekt med videoportalen Everyday Project.

Projektet var filmprojektet Bag Facaden hvori deltagerne skulle filme en film om dem selv med afsæt i deres egen virkelighed og historie. En selfie-dokumentar om man vil.

Bag Facaden er et interaktivt videounivers skabt af CPH:DOX. Projektet tager afsæt i virkeligheden og har fokus på almindelige menneskers ualmindelige historier.

Formålet med kampagnen var at få unge mellem 15 og 30 år at filme en minidokumentar med afsæt i deres egen hverdag.

Bag Facaden er et interaktivt videounivers skabt af CPH:DOX. Projektet tager afsæt i virkeligheden og har fokus på almindelige menneskers ualmindelige historier.

Formålet med kampagnen var at få unge mellem 15 og 30 år at filme en minidokumentar med afsæt i deres egen hverdag.

Bag Facaden er et interaktivt videounivers skabt af CPH:DOX. Projektet tager afsæt i virkeligheden og har fokus på almindelige menneskers ualmindelige historier.

Formålet med kampagnen var at få unge mellem 15 og 30 år at filme en minidokumentar med afsæt i deres egen hverdag.

Der er en udbredt opfattelse af, at man ikke kan få unge til at engagere sig i regionale projekter. I Bag Facaden lod det sig gøre at tiltrække unge.

USKIK er Kulturmetropolens ungeindsats, som har fokus på at få unge og kulturinstitutioner til at samskabe nye kulturprojekter. Idéen er, at udnytte allerede eksisterende kulturelle rammer for at skabe øgede muligheder for de unge for at udvikle sig. 

Bag Facaden var det første større samskabelsesprojekt i USKIK.

Jeg fik et hold unge fra USKIK, som arbejdede sammen med videoportalen Everyday Project.

De ønskede at få unge til at filme deres virkelighed og historier og dele dem på Everyday Project.

Sammen med mig udviklede de en visuel stil for kommunikationen.

proces
bag-facaden-plakat_2

"Vi har brugt Christian som fast grafiker i forbindelse med Bag Facaden, hvor han skulle udarbejde identitet og en række forskellige produkter til en kundegruppe bestående af 10 kræsende teenagere. Han formåede ikke kun at levere et fantastisk produkt, men at være en lærerig sparringspartner for de unge projektmagere undervejs.

Christian er en magisk blanding af tung faglighed, lysten til at skabe sammen med kunden, punktlighed, fleksibilitet og et smittende humør og arbejdslyst" 

Kristoffer Thurøe
Projektkoordinator, Kulturmetropolen

Bag Facaden er et interaktivt videounivers skabt af CPH:DOX. Projektet tager afsæt i virkeligheden og har fokus på almindelige menneskers ualmindelige historier.

Formålet med kampagnen var at få unge mellem 15 og 30 år at filme en minidokumentar med afsæt i deres egen hverdag.

Bag Facaden er et interaktivt videounivers skabt af CPH:DOX. Projektet tager afsæt i virkeligheden og har fokus på almindelige menneskers ualmindelige historier.

Formålet med kampagnen var at få unge mellem 15 og 30 år at filme en minidokumentar med afsæt i deres egen hverdag.

Bag Facaden er et interaktivt videounivers skabt af CPH:DOX. Projektet tager afsæt i virkeligheden og har fokus på almindelige menneskers ualmindelige historier.

Formålet med kampagnen var at få unge mellem 15 og 30 år at filme en minidokumentar med afsæt i deres egen hverdag.

"Vi har brugt Christian som fast grafiker i forbindelse med Bag Facaden, hvor han skulle udarbejde identitet og en række forskellige produkter til en kundegruppe bestående af 10 kræsende teenagere. Han formåede ikke kun at levere et fantastisk produkt, men at være en lærerig sparringspartner for de unge projektmagere undervejs.

Christian er en magisk blanding af tung faglighed, lysten til at skabe sammen med kunden, punktlighed, fleksibilitet og et smittende humør og arbejdslyst"

Kristoffer Thurøe
Projektkoordinator, Kulturmetropolen

AkigikApp design

AB/CDPlakatdesign

Sind UngdomTegneserie

Street MovementGrafisk identitet

Super 8000Identitetsdesign

Udkants ExplorationFotoudstilling

EdlundInteriørdesign

Sind UngdomTegneserie

MusikkælderenBranding

VisitkortBranding

GadealfabetTypografi

Bornholm på papirLogodesign

KemikaliekyllingIllustration

Ressource CityLogodesign

GolgiLogodesign

KeepersLogodesign

Grundigt Grafisk Design
Christian Koch
Søndervigvej 128, st. th.
2720 Vanløse

christian@grundigt.dk
4087 5595